IJspiste en winterdorp op de Solftplaats in Berendrecht

Vanaf vrijdag 9 december tot en met zondag 8 januari verandert de Solftplaats in Berendrecht in een gezellig winterdorp met een ijspiste, kraampjes en sfeervolle animatie.

De Winter Wonder Weken gaan van start op vrijdag 9 december om 18 uur met een mooi openingsfeest. De Deurnese schaatsvereniging L2SK8 geeft een demonstratie en De Koperdieven zorgen voor live muziek.

Daarna is het de beurt aan de bezoekers om de 300m² grote overdekte ijspiste te verkennen. 4 weken lang kan er geschaatst worden. Rondom de schaatsbaan is het gezellig kuieren langs sfeervolle kraampjes, bemand door verenigingen uit het district. Zij bieden allerlei lekkers aan. Het district werkt voor de uitbating van de ijspiste en de dranktoog samen met een private partner.

Activiteiten op en rond de ijspiste

Tijdens de Winter Wonder Weken worden er op en rond de schaatsbaan allerlei extra activiteiten georganiseerd. Zo kunnen bezoekers op verschillende dagen de kerstman ontmoeten, Disney-figuren begroeten en is er live muziek. Ook een après-ski disco, kinderdisco en Nieuwjaarsdisco zorgen voor een leuke sfeer. ​

Op andere locaties blijft de wintersfeer behouden, met onder meer een kerstconcert van Yannick Bovy & The Rico Zoroh Band in de Sint-Gertrudiskerk in Zandvliet en kerstfilm 'De Grinch' in vrijetijdscentrum De Schelde.

Samen het nieuwe jaar vieren

Het winterdorp is ook de locatie van de jaarlijkse nieuwjaarsdrink. Het district nodigt op zondag 8 januari alle inwoners uit om samen het glas te heffen op het nieuwe jaar. Elke inwoner krijgt 2 gratis drankconsumpties ter waarde van 3 euro aangeboden en kinderen schaatsen die dag gratis op de ijspiste.

Praktische info

Bezoekers komen best zoveel als mogelijk met de fiets naar de Solftplaats. Auto's kunnen parkeren op de buurtparking aan Berendrecht Sport in de Monnikenhofstraat.

Alle info over de activiteiten, openingsuren, prijzen en de aanwezige verenigingen tijdens de Winter Wonder Weken is terug te vinden op www.winterwonderweken.be.

Liesbeth Sleymer

communicatieverantwoordelijke district Berendrecht-Zandvliet-Lillo

Carl Geeraerts

districtsburgemeester

Rudi Sempels

districtsschepen voor cultuur & erfgoed, evenementen, publiek domein, milieu, waterhuishouding, decentralisatie, lokaal sociaal beleid

Persberichten in je mailbox

Over District Berendrecht-Zandvliet-Lillo

Berendrecht-Zandvliet-Lillo is één van de 9 districten van de stad Antwerpen.

In deze newsroom vind je de persberichten die district Berendrecht-Zandvliet-Lillo uitstuurt.

Op www.berendrechtzandvlietlillo.be lees je meer nieuws over het district en vind je informatie per beleidsdomein (sport, jeugd, senioren, groen, cultuur, stadsmakers enzovoort).

Volg district Berendrecht-Zandvliet-Lillo ook op Facebook en Instagram.